Le lehet fogyni fájdalommentesen is. Kalóriaszámlálással

kaloriaszamlalo.png

A fogyás sokak életében jelen van. Számtalan őrült és/vagy eredménytelen diéta kering a neten, amik közül keveset lehetne nyugodt szívvel ajánlani. Én most ajánlok egyet.

Kalóriaszámlálás

A kalóriaszámlálást meglepően sokan csinálják, mégis kevesen használják jól. A bevitt kalória egy fontos érték, ám nem mindegy, hogy ez a kalória mennyiség milyen és mennyi tápanyagból áll össze.

Általánosságban elmondható, hogy ha kevesebb kalóriát viszünk be, mint amire szükségünk van, akkor fogyni fogunk. Ez így igaz is, de itt pedig azt kell megemlíteni, hogy csak annyi kcal -val vigyünk be kevesebbet, ami után a szervezet nem kerül "sokkos" állapotba; vagyis ha újra tápanyaghoz jut, akkor nem kezd egyből raktározni.

Mennyi az annyi?

A napi kalóriakeret minden embernél más, ugyanis függ a nemtől, súlytól, magasságtól, kortól. Ugyanakkor elmondható, hogy ez az érték durva becsléssel 2000 kalória körül lehet.

A szakértők azt javasolják, hogy heti fél kilónál többet ne fogyjon senki, mivel az átfordulhat oda, hogy a diétás időszak után a szervezet azonnal raktározni kezd.

Ezt figyelembe véve heti szinten 3850 kalóriával kevesebbet kell bevinnünk heti fél kilós fogyáshoz. Ez napi 550 kcal -val kevesebbet jelent.

Ez egy biztonságos mennyiség, amivel lehet, hogy a célt egy kicsit később érjük el, de hosszútávon eredményesebb fogyás lehet így elérni.

És akkor most számolni kell minden kalóriát?

Igen és nem. A kalóriákat számolni kell ugyan, de ehhez ma már kényelmes eszközök is rendelkezésre állnak. Ilyen például a Mennyi Kalória kalóriaszámláló, ami tudományos képletekkel számolja ki a napi kalóriaigényt a korábban említett paraméterek alapján és mutatja több tápanyag vonatkozásában a keretet.

A legfontosabb funkciója ezeknek azonban az, hogy hatalmas adatbázissal rendelkeznek így nem kell minden étel hátuljáról lenézni a kalóriatáblázat adatait, hanem elég csak rákeresni.

Mozogni, azért kell

Az étrend a fogyás szempontjából egyértelműen a legfontosabb tényező, de nem szabad elfelejteni, hogy a mozgás fogyás és egészség szempontjából is nagyon fontos! És még egy felkiáltójel azoknak, akik ülőmunkát végeznek. Tehát kalóriaszámolás, kalóriatáblázat böngészés, mozgás, fogyás. ;)

Oszd meg másokkal!

Karatty Blog:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

© Copyright 2011 Karatty Blog

Powered by blog.hu.