Tehetség(?)kutatók

Vajon, hogy nem vettem észre, hogy lement egy Csillag Születik évad? Valószínűleg az az oka, hogy hidegen hagy. Az évek óta műsoron lévő tehetségkutatókról lesz szó...

Tegnap az Index címlapot böngészve megláttam, hogy László Attila nyerte meg a Csillag Születik legújabb évadát. Azt tudtam, hogy lesz új szezon, csak azt nem, hogy mikor. Ezek szerint vége is van. Ez talán nem is baj, bár az RTL Klubot és a TV2-t ismerve hamarosan indul egy hasonló színvonalú műsor. Még szerencse, hogy nem kötelező nézni.

Emlékszem,

amikor ez az egész elindult itt Magyarországon a Megasztárral. Megkockáztatom, hogy Szabó Leslie-re még szavaztam is, de lehet, hogy csak akartam. Talán csak az újdonság miatt, de egy részt se hagytam ki. Az ezt követő két szezont már kisebb lelkesedéssel követtem, de még azokat se mondanám rossznak. A legújabb két évad viszont katasztrófa volt. Lehet, hogy elfogytak a tehetségek, vagy lehet, hogy már lecsengett 3 év alatt a műsor, sőt még az is lehet, hogy a zsűritagok lecserélése sem volt jó ötlet, de a lényeg ugyanaz, hogy a célját már nem érte el: a szórakoztatást.

A Csillag Születik halva született - legalábbis számomra. Eleinte csak azért, mert gondoltam, hogy a Megasztárnál nem lehet jobb (ez részemről később igazolódott is), aztán később, amikor már bele-bele néztem, elkezdtem gondolkozni, hogy annyi különböző produkciót hogy lehet összehasonlítani. Sehogy. Pontosan ez az oka annak, hogy nem érdekel(t) egyáltalán és az első évad után nem is néztem, és szerintem nem csak én vagyok ezzel így.

Az előző problémára talán az RTL Klub is felfigyelt, úgyhogy jött a "tuti" recept: egy külföldi licensz megvásárlása. Ennek is adtam egy esélyt, főleg, hogy addigra már a Megasztár sem volt a régi és az eredeti angol műsor is egész jó volt. Nagyon hamar el is játszották az esélyt azzal, hogy még a zsűrik viselkedését is le akarták másolni a külföldi változatból. Nekem nem jön be az, ha a bírák színészkednek egy olyan helyen, ahol elvileg a véleményüket kéne megmondani. A zsűri balfaszságát már csak a műsor amatőr imidzse múlta felül. Nálam az vágta ki a legjobban a biztosítékot, amikor meghallottam a zenei alapokat... Amikor még egész kicsi voltam, volt egy játékgitárom, amin egy papagájt nyomkodva különböző - "Ó, te drága Klementína" stílusú - zenéket játszhattam le. A kis gitár és az X-faktoros alapok közti különbség az, hogy a játékomon valósághűbben szólaltak meg a hangszerek. Könyörgöm, egy zenei tehetségkutatóról beszélünk, nem egy középkategóriás lagziról, ahol a szintetizátor MIDI hangjai bőven megfelelnek. Nem tetszett se a színpad, se a hangzás, és ha jobban belegondolok, semmi sem tetszett benne.

Más is volt

A TV2 sem csak énekes műsorral állt elő, volt táncos műsora is, amit fantáziadúsan Megatáncnak neveztek el. Hát ez olyan volt, amilyenre számítottam. Néha szombatonként meg lehetett nézni, néha még tetszett is, de nem mondhatnám, hogy maradandó nyomot hagyott bennem. Nem is erőltették tovább.

A meglepetést a nemrég véget ért Nagy Duett okozta nekem. Bevallom ez tetszett valamennyire, főleg miután a Tóth lányok kiestek. Több dologra rájöttem a műsor közben:
1. Bereczki Zoltán félelmetesen jó énekes, és ha ilyen celebek lennének vagy ilyen lenne a pop előadok zöme, akkor még az sem kizárt, hogy nézném a Viva tévét.
2. Kasza Tibor mégsem akkora köcsög, mint gondoltam és néha még vicces is.
Összességében a műsor újdonság volt, vicces és a Megasztár első évadát juttatta eszembe, amikor még fel tudott dühíteni a végeredmény.

Na de meddig?

Mégis hány bőrt lehet még lehúzni ugyanarról a dologról? Persze, lehet engem cáfolni, hogy a tehetségeket segíteni kell. De ez nem erről szól már. Talán sosem erről szólt. Nem tudom, hogy higgyek-e annak, hogy bundázzák a szavazásokat, de a zsűri miatt mindenképpen irányított az egész, és nem egy tehetséges énekes esett már ki a beválogatáskor. Ráadásul, amikor egy Tolvai Renáta megnyeri a Megasztárt, akkor megfordul a fejemben, hogy ne vicceljünk már, hogy ő a legtehetségesebb jelentkező.

Egyértelmű, hogy

nekem a Megasztár lesz mindig a default magyar tehetségkutató, de (és ezt mindig megbánom) mindig minden újat meg fogok nézni, hátha lesz valami, aminek szintén meg akarom nézni az összes részét, és még izgulni is fogok, hogy mi lesz a végkimenetel.

A kérdés viszont még továbbra is az: meddig fogják húzni ezek a műsorok?

Oszd meg másokkal!

Karatty Blog:
Címkék: rtl klub megasztár tv2 csillag születik tehetségkutató

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

N22 2011.06.06. 17:53:01

Nekem is teljesen elegem van az tehetségkutatókból, főleg hogy totál elcsépeltté vált az egész, hogy már a 600. jajjjdetehetséges akárkit fedezik fel. De nyugi lesz valóvilág1000 is, ha már nagyon meguntuk a tehetségünk felfedezését.... -.-

Ádámbátyám · http://adammondja.blog.hu 2011.06.07. 09:36:42

Valószínűleg addig lesz, amíg a nézők többsége ezt nézi. Tehát még egy jó darabig. Ez csak egy műsorszám, nem akarnak tehetségeket keresni a kertévék, csak a nézettségre mennek, no meg arra, hogy kitermeljenek maguknak bár ribancot, akik elénekelhetik a Jóban-rosszban főcímdalát.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.06.13. 11:07:13

A csúcs azért mégis az, hogy ezeket a semmi zenéket 2600/CD-ért adják, mikor a Subscribe DVD-vel együtt 2200... és megveszik...

Mondjuk Ákos 6390-ért se semmi...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.06.13. 16:53:00

"1. Bereczki Zoltán félelmetesen jó énekes, és ha ilyen celebek lennének vagy ilyen lenne a pop előadok zöme, akkor még az sem kizárt, hogy nézném a Viva tévét.
2. Kasza Tibor mégsem akkora köcsög, mint gondoltam és néha még vicces is.
Összességében a műsor újdonság volt, vicces és a Megasztár első évadát juttatta eszembe, amikor még fel tudott dühíteni a végeredmény."

A Nagy Duett minden bárgyúsága és műorvezetői ellenére nekem is tetszett. Egyedül Tóth Gabit és Ganxtát utáltam benne igazán. Igaz, azt a rettenetes libát mindig minden körülmények között utálom.

1. Bereczki tényleg kiváló énekes, de egyrészt ripacs, másrészt ellenszenves a személyisége.

2. Én sem gondoltam volna, hogy Kaszáról nekem is ez lesz a benyomásom. Sőt, még Dobrády Ákostól sem irtóztam úgy, mint egyébként. Azért a zenéjük továbbra sem érdekel.
Klárika félelmetesen buta. És, kedves TV2, ez már nem volt vicces, inkább kínos.

Nekem az X Faktor múlt el nyomtalanul. Ami azért ciki, mert több adást is láttam. De igazán talán csak Veca és Wolf Kati fogott meg. A nagy közönségkedvenc fiúk sikere számomra megmagyarázhatatlan. A kalapos halálunalom, a gigolo szintén, de még ellenszenves is, a rekedt idiótát mint egy énekverseny dobogósát meg kikérem magamnak bármelyik énekelni tudó magyar ember nevében!

Keresztes Ildikó pedig monnyon le!

pengedu · http://karatty.blog.hu 2011.06.13. 21:16:14

@Reckl_Amál: Igen, Bereczki tényleg idegesítő néha, de azért alapvetően egy ilyen előadókból álló magyar popzene egész jó is lehetne.
Igen Klárika agyfasz volt a műsor során, és idegesítő volt, hogy 3 mondaton kívül nem tudott mondani semmit.
Az X-faktort nem értem. A külföldi verzió nagyon jó. A külföldiek közül nekem az a default tehetségkutató. Hát ez az RTL klub rendezésében és a rettenetes zsűrivel itt nagyon nem jött be. Nézettsége pedig biztos volt, mert indul a következő...

Keresztes Ildikó...

© Copyright 2011 Karatty Blog

Powered by blog.hu.

süti beállítások módosítása